لیفت واژن با نخ

لیفت واژن با استفاده از یکسری نخهای نازک در مواردی استفاده میشود که عضلات ناحیه پرینه عملکرد و استحکام خود را از دست داده اند و یا مدخل ورودی واژن گشاد شده است.

این مسئله اغلب به دنبال زایمان طبیعی و برش ناحیه پرینه برای تولد نوزاد یا بر اسثر افزایش سن و از بین رفتن توده چربی ناحیه تناسلی خارجی اتفاق می افتد.

اغلب خانمها به دلیل عدم رضایت در روابط جنسی به علت گشاد شدن مدخل واژن و نیز از بین رفتن زیبایی این بخش از بدن به دنبال روشهایی برای تنگ کردن واژن هستند.

در اغلب افرادی که مدخل واژن گشاد است، ترشحات افزایش یافته واژینال دارند که باعث التهاب پوست و مخاط این بخش شده و گاهی هم عفونتهای ثانویه به این التهاب اضافه میشود که تنگ کردن واژن این مشکل را به خوبی رفع میکند.

عمل لیفت با استفاده از نخهای دندانه دار مخصوص و متصل به سوزنهای نازک و با زدن بخیه هابی مخصوص روی ناحیه مورد نظر انجام میشود.

فواید این روش :

• بهبود ظاهر و عملکرد ناحیه پرینه
  • غیر تهاجمی بودن روش
  • بهبود سریع و دوران نقاهت کوتاه این عمل
  • عدم نیاز به بستری در بیمارستان
  • قابل انجام با بی حسی موضعی
  • اثرات ماندگار این عمل برای حداقل چندین سال

چه کسانی نباید این عمل را انجام دهند :

• وجود بیماریهای التهابی در واژن و پرینه و در ناحیه عمل (جراحی را میتوان پس از رفع التهاب انجام داد)
  • حساسیت به مواد بی حسی موضعی
  • اختلالات انعقادی خون
  • در دوران قاعدگی یا در زمان وجود هر نوع خونریزی واژینال
  • سرطان در ناحیه تناسلی
  • هفته های اول پس از زایمان

عوارض لیفت با نخ بسیار نادر است و شامل خونریزی مختصر و عفونت می باشد که هیچیک خطرناک نیستند

در چه کسانی جراحی انجام میشود ؟

• گشادی بیش از حد مدخل واژن
  • بافت غیر عادی و غیر مستحکم پرینه
  • اشکال ساختمانی یا عملکردی در عضلات ناحیه پرینه پس از زایمان طبیعی

لابیاپلاستی چیست؟ همه چیز در مورد Labiaplasty

لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی برای تغییر شکل یا تغییر سایز دستگاه تناسلی خارجی یعنی همان لابیا مینوریا لابیا ماژور و یا هردوی این بخشهاست.

اصلاح شکل و ساختار لابیاها باعث افزایش رضایت فیزیکی و روانی افرادی که از سایز و شکل دستکاه تناسلی خارجی خود راضی نیستند ، میشود.

به دلیل اینکه این جراحی بر روی یکی از اندامهای خصوصی و جنسی فرد انجام میشود برای او پیدا کردن یک جراح مناسب برای انجام این عمل یک امر حیاتی است.

یک متخصص زنان اموزش دیده و با تجربه در این زمینه با توجه به اینکه سالهای زیادی در زمینه مسایل زنان و مامایی تحصیل کرده است برای انجام این جراحی بسیازر مناسب است خصوصا اگر در زمینه اختلالات جنسی و تشخیص و درمان آنها هم مهارت و تجربه کافی داشته باشد از ابتدای مشاوره با مراجعین و سپس طراحی و نوع انجام این عمل میتواند بسیار تاثیرگذار باشد چرا که سلامت فیزیکی اندام های تناسلی خارجی و سلامت روحی افراد ارتباط مستقیمی با سلامت جنسی انها خواهد داشت.

چرا خانمها متقاضی انجام لابیاپلاستی هستند؟

عوامل موثر در شکل ظاهری اندام تناسلی و لابیاها عبارتند از : ژنتیک ، تغییرات شدید وزن ، حاملگی ، تغییرات هورمونی و وقایع طبیعی مربوط به افزایش سن.

در بسیاری از موارد خانمها به علت بزرگی قابل توجه ،غیر قرینکی یا شکل غیر طبیعی لابیاها در روابط جنسی اعتماد به نفس پایینی دارند و احساس شرمساری و خجالت میکنند و ممکن است از برقراری رابطه جنسی یا پوشیدن لباسهای تنک یا حتی رفتن به استخرهای عمومی امتناع کنند.

برخی از خانمها در هنگام انجام فعالیتهای فیزیکی مثل دوچرخه سواری دچار التهاب و علایم تحریکی در لابیاها می شوند.

با لابیاپلاستی قسمتهای اضاهفی لابیاها برداشته میشه و در نتیجه فرد احساس رضایتمندی بیشتری حین انحام فعالیتهای ورزشی یا جنسی پیدا میکند.

چه افرادی برای انجام لابیاپلاستی مناسب هستند :

۱-افرادی که از بزرگی شدید یا شکل غیر طبیعی لابیاها ناراضی هستند و احساس ناراحتی میکنند
۲-تجربه های ناخوشایندی مثل التهاب و خارش و قرمزی لابیاها در هنگام فعالیت
۳-بهتر است فرد سیگاری نباشد و از سلامت عمومی کافی برخوردار باشد
۴-انتظارات منطقی از انتیجه عمل لابیاپلاستی داشته باشد

لابیاپلاستی چگونه انجام میشود :

این جراحی نیاز به بستری در بیمارستان نداشته و به صورت سرپایی انجام می شود ، از بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده می شود ، متخصص زنان حین عمل پوست و بافت اضافی جربی را در لابیا ماژور و مینور برداشته و ناحیه را ترمیم میکند تا هم بزرگی و هم غیر قرینگی اصلاح شود .

دوران بهبودی چگونه است ؟

اغلب بیماران تا یک هفته نیاز به استراحت در منزل دارند و به سر کار نمی روند .

شایعترین مشکلات بعد از عمل قرمزی و تورم ناحیه است که با کمپرس سرد و داروهایی که متخصص زنانِ جراح تجویز میکند بهبود می یابند.

در این مدت بیماران می بایست برای جلوگیری از التهاب زخم عمل لباسهای گشاد استفاده کرده و تا ۴ الی ۶ هفته از انجام فعالیتهای سنگین و راطبه جنسی خودداری کنند.با این حال پزشک جراح درویزیتهای بعدی مشخص میکند که چه موقع امکان برگشت به فعالیتهای عادی برای بیمار وجود دارد .