درمان خشکی واژن در شمال تهران

خشکی واژن از بیماری های مرتبط با ناحیه تناسلی است؛ که سالانه بسیاری از خانم ها به آن دچار می شوند. این بیماری می تواند باعث از بین رفتن رطوبت واژن و بروز مشکلاتی چون اختلال در دفع ادرار و ناراحتی حین رابطه جنسی شود؛ بنابراین؛ نیاز است تا سریعاً برای درمان آن به پزشک متخصص مراجعه شود. در این مطلب به بررسی کامل روش های درمان خشکی واژن در شمال تهران و معرفی بهترین پزشک متخصص زنان برای رفع آن می پردازیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

روش درمان خشکی واژن در شمال تهران

علائم ناراحت کننده خشکی واژن در بانوان باعث شده است تا امروزه پزشکان از روش های درمانی متنوع برای رفع این بیماری در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده کنند. در ادامه برخی از روش های درمان خشکی واژن در شمال تهران آورده شده است.

استفاده از ژل های مرطوب کننده
ساده ترین راه و کم هزینه ترین روش درمان خشکی واژن در شمال تهران، استفاده از ژل های مرطوب کننده واژن است. این کرم ها می توانند باعث ایجاد رطوبت و لغزندگی ناحیه واژن شوند. استفاده مداوم از این ژل ها می تواند بعد از مدتی باعث بهبود آتروفی واژن شود. البته این روش درمانی ممکن است برای کسانی که از خشکی شدید واژن رنج می برند نتیجه بخش نباشد؛ بنابراین؛ بهتر است در صورت بالا بودن میزان خشکی واژن از روش های درمانی موثرتری که در ادامه گفته شده است؛ استفاده شود.

استفاده از دارو و کرم استروژن واژینال
باتوجه به اینکه خشکی واژن در برخی از خانم ها به دلیل کاهش سطح هورمون استروژن به وجود می آید؛ پزشکان با تجویز داروها و کرم های حاوی استروژن، به تولید بیشتر این هورمون در بدن کمک می کنند. برای مثال کرم استروژن واژینال با یک اپلیکاتور وارد واژن می شود و باعث بالا رفتن حجم هورمون استروژن و درمان آتروفی واژن می شود؛ اما درمان خشکی واژن در شمال تهران به وسیله تجویز داروها و کرم های استروژن واژینال باید توسط افراد متخصص انجام شود؛ چرا که بالا رفتن این هورمون در بدن به دلیل مصرف زیاد دارو یا کرم، باعث خونریزی و افزایش احتمال ابتلا به سرطان سینه و… می شود.

لیزر درمانی
در لیزر درمانی گاز co2 یا کربن دی اکسید به ناحیه واژن تابیده می شود. این روش کم خطر به دلیل سرپایی بودن و نداشتن درد حین جلسات با رضایت بالایی همراه است. ‌یکی از ویژگی های درمان خشکی واژن در شمال تهران به روش لیزر، این است که در زمان کوتاهی باعث رفع این بیماری می شود. در واقع اکثر بیماران بعد از 2 تا ۳ جلسه درمان به نتیجه مطلوبی می رسند؛ اما ممکن است با توجه به شدت آتروفی واژن، تعداد این جلسات بیشتر شود. لیزر co2 سبب می شود تا مقدار کلاژن سازی در بدن تا حد زیادی بالا برود و تمام بافت های آسیب دیده این ناحیه ترمیم شود.

اوزون تراپی
اوزون تراپی یک راه حل سریع و کم خطر برای درمان انواع بیماری های مرتبط با واژن است. آتروفی واژن، کاهش انعطاف پذیری واژن، بیماری های مرتبط با یائسگی، شل شدن واژن، درد هنگام رابطه جنسی، بی اختیاری در ادرار و…از بیماری هایی هستند که توسط این تکنیک درمانی طی چند جلسه رفع می شوند. در این روش ترکیبی اوزون و اکسیژن از راه واژن زنان یا حتی مقعد وارد بدن می شوند؛ که این اقدام باعث افزایش سطح اکسیژن در سلول های ناحیه واژن می شود. با افزایش میزان اکسیژن در این ناحیه، گردش خون تا حد زیادی بالا می رود و انواع عفونت، قارچ، باکتری و… از بین می روند. در واقع اوزون پس از وارد شدن به ناحیه واژن، باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن انسان و در نتیجه کاهش حجم عفونت های مضر این ناحیه می شود.

کربوکسی تراپی
کربوکسی تراپی واژینال یک راه حل موثر برای درمان بسیاری از بیماری های مرتبط با ناحیه تناسلی است‌. امروزه پزشکان زنان و زایمان برای رفع بیماری هایی چون آتروفی یا خشکی واژن، بی اختیاری در تخلیه ادرار و رفع برخی از مشکلات جنسی از کربوکسی تراپی استفاده می کنند.
ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که کربوکسی تراپی چگونه باعث درمان خشکی واژن می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در روش درمانی کربوکسی تراپی واژینال، کلاژن سازی و افزایش جریان خون به واسطه تزریق شدن گاز کربن دی اکسید به ناحیه واژن اتفاق می افتد و بعد از مدتی به دلیل تولید رطوبت، مشکل خشکی واژن به طور کامل رفع می شود.

دستگاه RF
استفاده از دستگاه RF یکی از جدیدترین و نتیجه بخش ترین انواع روش های درمان آتروفی واژن در بانوان است‌. این روش درمانی در زمان بسیار کوتاهی انجام می شود و نتیجه سریعی دارد. پزشک متخصص با استفاده از دستگاهی به نام RF باعث گرم شدن ناحیه واژن و بالا بردن قدرت گردش خون می شود. جریان پیدا کردن خون در این ناحیه باعث افزایش سطح هورمون استروژن و بهبودی عارضه خشکی واژن می شود.

درمان خشکی واژن در شمال تهران

بعد از درمان خشکی واژن در شمال تهران باید به چه نکاتی توجه شود؟

درمان خشکی واژن در شمال تهران اگر توسط متخصصان حاذق در این زمینه و توسط بهترین روش های درمانی انجام شود، در مدت زمان کوتاهی نتیجه بخش خواهد بود؛ اما احتمال بازگشت این عارضه در صورت رعایت نکردن برخی نکات وجود دارد؛ بنابراین؛ باید به تمام توصیه های پزشک بعد از اتمام دوره درمان توجه شود. این نکات و توصیه ها عبارت اند از:

• بهتر است برای همیشه از پوشیدن لباس های چسبان و تنگ پرهیز شود.
  • تمام داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص باید در زمان مشخص مصرف شوند.
  • تا یک هفته بعد از درمان خشکی واژن نباید از انواع دخانیات و نوشیدنی های الکلی استفاده شود.
  • تا 7 روز بعد از درمان خشکی واژن در شمال تهران نباید ارتباط جنسی برقرار شود.

چه زمانی باید برای درمان خشکی واژن به پزشک مراجعه کرد؟

آتروفی واژن دارای نشانه ها و علائم خاصی است؛ که بیمار در صورت داشتن آن علائم، باید سریعاً برای درمان به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کند. علائمی چون سوزش و خارش شدید واژن، عدم احساس رطوبت، بروز عفونت های متعدد، تکرر ادرار، خونریزی و احساس درد هنگام برقراری ارتباط جنسی، کم شدن تمایلات جنسی، ترشحات غیر طبیعی، ملتهب شدن واژن و… نشان دهنده خشکی واژن هستند و باید سریعاً برای درمان آن به پزشک مراجعه شود.

درمان خشکی واژن در شمال تهران با چه فوایدی همراه است؟

خوشبختانه اغلب مراجعه کنندگان نتیجه مطلوبی از درمان خشکی واژن در شمال تهران دریافت می کنند و از عوارض جدی آن مانند خارش، سوزش، عفونت، خونریزی و… راحت می شوند. برخی از مزایای درمان آتروفی واژن در شمال تهران که بیماران بعد از گذراندن دوره درمان آن را تجربه می کنند شامل موارد زیر می شود:

• از بین رفتن سوزش و خارش به طور کامل
  • بهبود کیفیت رابطه جنسی و عدم تجربه درد حین دخول
  • برطرف شدن کامل خونریزی
  • درمان تکرر ادرار
  • از بین رفتن انواع عفونت
  • رفع بی میلی های جنسی
  • افزایش استحکام و کشسانی واژن

رفع خشکی واژن با چه خطرات و عوارضی همراه است؟

با توجه به نوع روش درمان خشکی واژن در شمال تهران، عوارض و خطرات مختلفی بیمار را تهدید می کند؛ اما اگر درمان آتروفی واژن توسط پزشک متخصص انجام شود، احتمال بروز عوارض و خطرات جدی بعد از درمان این بیماری بسیار پایین است‌. با این حال ممکن است عده از مصرف کنندگان نرم کننده های واژن، بعد از مدتی استفاده با کمی خارش همراه باشند.

همچنین ممکن است برخی از افراد با استفاده از روش های خانگی و سنتی به درمان آتروفی واژن بپردازند و در نهایت به مشکلات پوستی دچار شوند‌. چنانچه پزشکی برای درمان خشکی واژن در تهران از لیزر استفاده کند؛ اما دارای تخصص و مهارت بالایی نباشد، می تواند باعث بروز مشکلاتی چون اسکار شود؛ اما مهم ترین خطر رفع خشکی واژن در شمال تهران این است که پزشک از تزریق استروژن برای درمان کمک بگیرد و به دلیل تزریق حجم زیادی از این هورمون، باعث بروز سرطان یا مشکلات هورمونی شود.

هزینه درمان خشکی واژن در شمال تهران

متاسفانه اغلب مواقع امکان تعیین هزینه درمان قبل از مراجعه به پزشک متخصص وجود ندارد؛ چراکه قیمت درمان انواع بیماری ها برحسب وضعیت مراجعه کننده، هزینه های جانبی درمان، نوع بیماری، روش درمانی و شدت بیماری تعیین می شود. هزینه درمان خشکی واژن در شمال تهران نیز نرخ مشخصی ندارد.

کسی که از مشکل خشکی واژن رنج می برد، در وهله اول باید هزینه ای را به عنوان ویزیت، برای معاینه به پزشک متخصص پرداخت کند.

بعد از مراجعه به پزشک متخصص، انجام آزمایشات و عکس برداری های مختلف دارای هزینه است؛ که باید با توجه به نوع دفترچه درمانی مبلغی برای آن در نظر گرفته شود.

در نهایت پس از بررسی شدت خشکی واژن، تعیین نوع روش درمان و تعداد جلسات درمان، پزشک متخصص هزینه درمان آتروفی واژن در شمال تهران را برای هر فرد تعیین می کند.

در توضیحات فوق به شرح کامل روش های درمان خشکی واژن در شمال تهران پرداختیم. از آن جایی که بیماری خشکی واژن در بانوان می تواند باعث بروز مشکلاتی از قبیل خونریزی، درد حین رابطه، ایجاد زخم و… شود، باید بلافاصله بعد از تشخیص، برای درمان آن به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه شود. انتخاب یک پزشک خوب برای این بیماری می تواند در تسریع بهبودی و کاهش عوارض روش های درمانی مختلف نقش چشمگیری داشته باشد.

بانوانی که از این وضعیت رنج می برند و به دنبال درمان سریع آن هستند، می توانند به مطب دکتر میترا عبدلی متخصص زنان، زایمان، زیبایی و… مراجعه کنند.

دکتر میترا عبدلی با سابقه طولانی مدت در حوزه درمان انواع بیماری های مرتبط با زنان، می تواند بعد از معاینه شما، از بهترین روش های درمانی خشکی واژن، برای برطرف کردن این بیماری اقدام کند.