۶ روش جراحی زیبایی برای زنان

۶ روش جراحی زیبایی برای زنان

فهرست مطالب

روش جراحی زیبایی واژن در زنان بسته به نوع تغییراتی که مدنظر دارند، متفاوت خواهد بود. پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه های جدید سبب شده تا روش های زیادی برای جراحی زیبایی بانوان، وجود داشته باشد. از جمله انواع این روش ها می توانیم به مواردی نظیر واژینوپلاستی، پرینو پلاستی، لابیاپلاستی و… اشاره کنیم. برخی دیگر از روش های جراحی زیبایی در مواردی نظیر تزریق ژل و چربی به واژن، قرینه سازی و… خلاصه می شوند. اگر به آشنایی بیشتر با این روش ها علاقه دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

جراحی لابیاپلاستی

به عنوان یک روش جراحی زیبایی واژن در زنان، لابیاپلاستی از محبوبیت زیادی برخوردار است. این عمل با هدف بهبود ظاهر خارجی دستگاه تناسلی و حذف و برداشتن بافت‌های اضافی اطراف ورودی واژن، انجام می شود. جالب است بدانید که کوچک کردن لبیا مینور، اولین بار به عنوان یک جراحی زیبایی مورد استفاده قرار گرفت. از جمله روش های انجام لابیاپلاستی می توانیم به مواردی همچون برش خطی، برداشتن وِج یا گوه‌ای لبیا مینور اشاره کنیم. در صورتی که بیمار به برداشتن بافت های تیره تر علاقه داشته باشد، بهتر است تا جراح زیبایی از روش خطی برای این کار استفاده کند.

این در حالی است که در روش گوه ای، نتیجه حاصل، شباهت بیشتری به حالت طبیعی اولیه داشته و بخشی از بافت های تیره هم باقی خواهند ماند. ضروری است که پزشک در این روش، ترمیم را به صورت دقیق انجام داده و خونریزی زمان جراحی را به خوبی مدیریت کند؛ چرا که این احتمال وجود دارد که در صورت عدم توجه به این مسائل، زخم پس از اتمام عمل به خوبی جوش نخورده یا با شکلی بد بهبود پیدا کند.

بهترین جراح لابیاپلاستی در تهران

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی، یک روش جراحی زیبایی واژن در زنان است که با هدف تنگ کردن ورودی و کانال واژن انجام می شود. ناحیه این جراحی، در قسمت ورودی و داخل واژن بوده و قدری با روش ترمیم کف لگن، متفاوت عمل می کند. در صورتی که بیمار از مشکلاتی نظیر افتادگی ارگان‌های لگن مثل مثانه، رحم یا روده، رنج می برد، بهتر است تا پیش از انجام جراحی آن ها را با پزشک معالج خود درمیان گذاشته و جراحی درمانی کف لگن را هم انجام دهد. بارها پیش آمده که بیمار انتظاراتی غیرواقعی در رابطه با جراحی واژینوپلاستی داشته است؛ بهتر است برای جلوگیری از مشکلاتی در آینده، در جلسه مشاوره اولیه، تمامی انتظارات و سوالات خود را با پزشک معالج، مطرح کنید.

 

لابیاماژورپلاستی

در برخی افراد، لابیا ماژورها بزرگ و چروکیده به نظر می رسند. در چنین شرایطی، به بیمار توصیه می کنیم که از جراحی لابیاماژورپلاستی استفاده کند. در طی این جراحی، پزشک پوست اضافی را حذف کرده و در صورت صلاح دانستن، بافت چربی زیر پوست را خارج می کند. البته فراموش نکنید که این مسئله تنها در 10 درصد از جراحی ها انجام می شود و در 90 درصد دیگر، تنها نیاز است تا پوست اضافی حذف شود. اگر بیمار به بیماری هایی نظیر لنف ادم مادرزادی یا هایپرپلازی مادرزادی غده آدرنال، مبتلا باشد هم از روش لابیاماژورپلاستی برای درمان او استفاده خواهد شد.

جراحی واژینوپلاستی

پرینوپلاستی با پرینورافی

برای ترمیم ورودی واژن و فضای بین واژن و دهانه مقعد، از جراحی پرینوپلاستی با پرینورافی استفاده می شود. به بیانی دیگر می توان گفت که این روش، به عنوان نوعی مکمل در کنار جراحی افتادگی لگن و واژینوپلاستی به کار می رود. در این روش جراحی، با بالا بردن پرینه و ایجاد زیبایی ظاهری برای آن، رضایت جنسی بیشتری را از طریق افزایش سطح تماس واژن با آلت مردانه، به وجود می آورند.

از پرینوپلاستی با پرینورافی به عنوان یک جراحی مکمل در کنار دیگر جراحی های واژن، استفاده می کنند. تنها در صورتی که اسکار ناشی از برش اپیزیوتومی یا برش حین زایمان شدید بوده، فرد، پارگی ترمیم نشده طی زایمان داشته یا در مواردی که بعد از زایمان طبیعی بخیه ها باز شده و ورودی واژن خیلی باز است، می توان این جراحی را به تنهایی انجام داد.

 

هودوپلاستی

هودوپلاستی، یک روش جراحی زیبایی واژن در زنان بوده و با هدف كاهش پوست روی کلیتوریس و در دو طرف آن، انجام می شود. با انجام این عمل، کلیتوریس بیشتر آشکار شده و می توان به تحریک جنسی بیشتری دست یافت.

 

بزرگ کردن لابیا ماژور

در صورتی که از لابیا ماژورای کوچک، چروکیده و افتاده رنج می برید، جراحی بزرگ کردن لابیا ماژور بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود. پزشک در زمان انجام این عمل از انواع پر کننده هایی همچون چربی یا ژل اسید هیالورونیک استفاده می کند. برای پیوند چربی اتولوگ، می توان از هر ناحیه دارای چربی، بافت چربی را استخراج کرد؛ اما در اکثر مواقع، پزشک از ران، قسمت داخلی زانو یا پهلوها استفاده می کند. در ادامه، چربی انتخاب شده را با روش سانتریفیوژ و نانو جدا کرده و به لبیا ماژور تزریق خواهند کرد.

فراموش نکنید که همیشه این امکان وجود دارد که چربی تزریق شده، با گذشت زمان جذب بدن شود و برای دست یابی به وضعیت مورد نظر، بیمار مجبور باشد تا یک بار دیگر هم این عمل را انجام دهد. در صورتی که پزشک بخواهد از ژل به عنوان فیلر استفاده کند، ضروری است که به دقت، تمرکز و تجربه خود، اعتماد کامل داشته باشد.

بهترین دکتر جراح زیبایی زنان در تهران

مراجعه به پزشک

اگر به دنبال یک روش جراحی زیبایی واژن در زنان می گردید که مناسب شما باشد، بهتر است تا به دکتر میترا عبدلی متخصص زنان، زایمان و نازایی مراجعه کنید. ایشان پس از گفت و گو و اطلاع یافتن از انتظارات شما، قادر است تا بهترین روش جراحی را پیشنهاد دهد که تمام خواسته هایتان را برآورده کند. دکتر عبدلی در حوزه کاری خود از تجربه و مهارتی برخوردار بوده و می توان بهترین نتیجه را پس از عمل برای شما رقم بزند.

این مطلب را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

اینستاگرام پزشک را دنبال کنید